Sezonowy kalendarz owoc├│w i warzyw - CZERWIEC

09 czerwca 2020

W dietach Pure Food zawsze znajdziecie ┼Ťwie┼╝e produkty, które s─ů nie tylko smaczne, ale przede wszystkim posiadaj─ů du┼╝o warto┼Ťci od┼╝ywczych, witamin i minera┼éów. Wraz z ko┼äcem wiosny rozpoczyna si─Ö sezon na nasze krajowe truskawki, botwink─Ö czy szparagi.

W Polsce sezon na szparagi trwa krótko, zaledwie 2 miesi─ůce, dlatego robimy wszystko, aby┼Ťcie mogli korzysta─ç z nich jak najcz─Ö┼Ťciej, poniewa┼╝ s─ů zdrowe, bogate w witaminy, b┼éonnik i sk┼éadniki mineralne. To niskokaloryczne warzywo sprawdza si─Ö idealnie jako dodatek do ┼Ťniadania, obiadu, kolacji lub samodzielnie jako przystawka i w takich w┼éa┼Ťnie formach serwujemy je Wam.

Czerwiec to równie┼╝ idealny czas na botwink─Ö, której nie zabraknie w Waszych dietach Pure Food. Botwinka to m┼éode li┼Ťcie i korze┼ä buraka, które wykorzystuje si─Ö do przygotowania popularnego ch┼éodnika- tradycyjnego dania kuchni polskiej i litewskiej. Ch┼éodnik jest zup─ů na bazie jogurtu naturalnego z dodatkiem warzyw i ┼Ťwie┼╝ych zió┼é.  Ma bardzo wyrazisty smak i pi─Ökny kolor. A najwa┼╝niejsze jest to, ┼╝e zawiera du┼╝o witamin, ┼╝elaza i wapnia, a dodatkowo ma w┼éa┼Ťciwo┼Ťci odkwaszaj─ůce organizm.

Najbardziej wyczekiwane, nie tylko przez dzieci, s─ů zdecydowanie s┼éodkie truskawki. To zdrowe i niskokaloryczne owoce, które ┼Ťwietnie smakuj─ů nie tylko jedzone na surowo. Stanowi─ů równie┼╝ idealny dodatek do jogurtu, makaronu, dro┼╝d┼╝ówek, czy koktajli. Owoce te s─ů ┼║ród┼éem cennych warto┼Ťci od┼╝ywczych takich jak witaminy C, witaminy z grupy B, witamin─Ö A, a tak┼╝e kwas foliowy, potas, wap┼ä czy magnez, dlatego warto po nie si─Öga─ç podczas przygotowywania codziennej diety.

Tu┼╝ przed sezonem truskawkowym rozpoczyna si─Ö sezon na rabarbar. Zespó┼é naszych dietetyków oraz kucharzy wykorzystuje to warzywo w Waszych dietach, bo naprawd─Ö warto! Rabarbar jest warto┼Ťciowy przede wszystkim ze wzgl─Ödu na jego w┼éa┼Ťciwo┼Ťci antyoksydacyjne. Ró┼╝owe ┼éodygi z soczystym mi─ů┼╝szem wykorzystuje si─Ö si─Ö jako dodatek do ciast, placków, czy dro┼╝d┼╝ówek.

Oprócz wy┼╝ej wymienionych owoców i warzyw, w czerwcu nasz zespó┼é dietetyków szczególnie ch─Ötnie si─Öga po: kalafior, szpinak, bób, fasolk─Ö szparagow─ů, ogórki, groszek, kapust─Ö, kalarep─Ö, pora, sa┼éat─Ö, rzodkiewk─Ö, szczaw, rukol─Ö czy te┼╝ m┼éode ziemniaki i m┼éod─ů marchewk─Ö. Na li┼Ťcie czerwcowych owoców prym wiod─ů: czere┼Ťnie, porzeczki oraz agrest.

Odpowiednia ilo┼Ť─ç warzyw i owoców w diecie pe┼éni ogromn─ů rol─Ö w prawid┼éowym funkcjonowaniu organizmu. Dlatego to my dbamy o to, aby┼Ťcie od┼╝ywiali si─Ö lepiej, smaczniej a przede wszystkim zdrowiej!