Blog PureFood

Ocet jabłkowy na odchudzanie

Posiada wiele ważnych dla Twojego organizmu witamin, oprócz tego świetnie rozprawia się z nadmiarem wody i tkanką tłuszczową. Wystarczą dwie łyżki dziennie, by już po kilku dniach zobaczyć pierwsze efekty. Masz prawo mieć jednak wątpliwości, ponieważ ocet jabłkowy może też podrażnić żołądek. Jak pić ocet, kiedy go odstawić i jak zrobić samodzielnie w domu?
 

Ocet jabłkowy – co w nim znajdziesz?

 
Pochodzący z fermentacji jabłek ocet, dobrze współpracuje z Twoim organizmem. Bogaty w aminokwasy, pektyny, ale i pierwiastki czy witaminy nie tylko wspomoże Cię więc w walce ze zbędnymi kilogramami, ale również poprawi kondycję Twoich włosów, paznokci czy skóry. Oprócz witaminy C, A czy B, znajdziesz w nim także witaminę E, znaną ze swoich przeciwstarzeniowych właściwości. Przy regularnym spożywaniu octu jabłkowego również lepiej i efektywniej pracuje Twój metabolizm oraz ograniczone zostaje wchłanianie się glukozy. 
 

Jak zadziała ocet jabłkowy w diecie odchudzającej?

 
Każda dieta odchudzająca wymaga systematyczności i czasu. Co prawda ocet jabłkowy świetnie radzi sobie z nadmiarem wody, dlatego być może efekty widoczne będą już po pierwszych dniach. Jednak na spalanie samej tkanki tłuszczowej, musisz nieco dłużej poczekać. Proces jest wolniejszy, dlatego ocet jabłkowy należy spożywać regularnie i w odpowiednich ilościach. Sposobów na dietę z octem jabłkowym znajdziesz kilka. Możesz na czczo wypić dwie łyżki octu jabłkowego z wodą. Jego ostry zapach i specyficzny smak zdecydowanie utrudnia spożywanie mikstury w wersji nierozcieńczonej. Ponadto takie spożywanie octu jabłkowego przez dłuższy czas może prowadzić do podrażniania śluzówki układu pokarmowego i owrzodzenia żołądka. Możesz też wymieszać ocet jabłkowy z miodem w proporcji 1:1, albo znaleźć suplementy diety z octem jabłkowym, które również zapewnią Ci podobne efekty. 
 

Jak często stosować ocet jabłkowy?

 
Dietetycy są zgodni, że ocet jabłkowy jest w pełni bezpieczny dla Twojego organizmu, pod warunkiem, że spożywasz go w rozsądnych ilościach i nie uskarżasz się na problemy żołądkowe. Jeśli zmagasz się z dużą nadwagą, bądź walczysz z nadmiernym łaknieniem, to możesz sięgnąć po ocet nawet trzy razy w ciągu dnia.  Pamiętaj jednak, by nie spożywać octu bezpośrednio przed ćwiczeniami. Możesz odczuwać bóle żołądka i nieprzyjemne pieczenie w gardle. Ocet też możesz dodawać do posiłków, np. do sałatek albo do mięsa. Jeśli takie spożywanie octu kończy się mocnymi skurczami żołądka albo nieprzyjemną zgagą, to sięgnij po tabletki z dodatkiem octu jabłkowego. Po 2 – 3 miesiącach zrób sobie przerwę i sięgaj po ocet co kilka dni albo w mniejszych ilościach, by nie doprowadzić do podrażnienia śluzówki układu pokarmowego.  
 

Jak zrobić samemu ocet jabłkowy?

 
Taki specyfik na odchudzanie możesz wykonać również samodzielnie w domu.  
Potrzebujesz:
  • 1 kg jabłek (np. reneta, papierówka, czy antonówka),
  • 1 litr przegotowanej wody,
  • 5 łyżek cukru (w przypadku bardziej słodkiej odmiany jabłek, możesz dodać mniej – 3 - 4 łyżki).
 
Obrane i pokrojone jabłka umieść w słoiku i zalej przegotowaną i już osłodzoną, ale letnią wodą. Słoik przykryj gazą i zabezpiecz gumką. Jabłka muszą fermentować, dlatego znajdź dla nich ciepłe i ciemne miejsce. Jabłka powinny być cały czas pod wodą, inaczej spleśnieją, a ocet nie będzie nadawać się do picia. Jabłka odstaw na minimum 2 tygodnie, od czasu do czasu mieszając je w słoiku.
 
 

Dieta z octem bez efektu jojo

 
Ocet jabłkowy może zapewnić naprawdę rewelacyjne rezultaty, ale nie myśl, że możesz nadal objadać się batonami i zamiast biegania w parku, wyłożyć się wygodnie na kanapie, bo przecież ocet sam w sobie będzie czynić cuda. Nie będzie. W diecie odchudzającej bardzo ważna jest regularność i stopniowe wręcz powolne rezultaty. By uniknąć efektu jojo powinnaś chudnąć maksymalnie 1 do 2 kilogramów na miesiąc. Do tego warto pamiętać o zdrowej diecie, spożywaniu mniejszej ilości kalorii i o aktywności fizycznej. Jednym słowem – ocet może jedynie wspomóc Twoją walkę z nadmiarem zbędnych kalorii. Nie zadziała jednak, jeśli nie zrezygnujesz ze złych nawyków żywieniowych. Ocet jabłkowy wspomaga metabolizm i poprawia trawienie i świetnie reguluje poziom wody w organizmie. Jeśli do tego zastosujesz zdrową dietę i przynajmniej trzy razy w tygodniu będziesz ćwiczyć, to osiągniesz znakomite i trwałe efekty w modelowaniu swojej sylwetki. 
 
 

 

Szukasz smacznego cateringu dietetycznego? Sprawdź nasza dietę pudełkową PureFood!

ZAMÓW PURE FOOD

 
 
Jak powstaje stres oksydacyjny?

Jak powstaje stres oksydacyjny?

Antyoksydanty ? gdzie ich szukać?

Antyoksydanty ? gdzie ich szukać?

Historia hummusu

Historia hummusu

CBD - tajemnicza substancja

CBD - tajemnicza substancja